piątek, 17 września 2010

Google Voice Search działa po polsku

Google wydało właśnie najnowszą wersję swojego narzędzia Voice Search, które w końcu dostępne jest także w języku polskim. Google zapowiada, że do końca roku uruchomi 20 wersji językowych swojej usługi. Wyszukiwanie głosowe w języku polskim jest również dostępne dla telefonów iPhone.

Już wcześniej bawiłem się tym wynalazkiem w wersji angielskiej, dlatego bardzo ciekawy byłem jak będzie działać po polsku. Musze przyznać, że program bardzo dobrze radzi sobie nie tylko z łatwymi hasłami, ale także z tymi trudniejszymi. Po chwili wymyślania haseł takich jak samochody sportowe, czy nawet moje imię i nazwisko, postanowiłem wyszukać coś trudniejszego. Do głowy przyszło mi nazwisko bohatera starej polskiej komedii, więc spróbowałem wyszukać "Brzęczyszczykiewicz" i po chwili w wynikach pojawiło się żądane hasło. Usługę testowałem co prawda wieczorem w domu, kiedy wszyscy domownicy już spali, dlatego wszystko działało fantastycznie, ale sam jestem ciekaw jak program będzie się sprawował w autobusie, na ulicy czy w innych miejscach publicznych. Google zapewnia jednak, że jakość usługi nie powinna się pogorszyć przy większym natężeniu dźwięku z otoczenia.

Ci którzy mieli już zainstalowaną usługę dla języka angielskiego muszą tylko sprawdzić, czy nie została ona zaktualizowana do najnowszej wersji, a następnie wybrać język polski w ustawieniach wprowadzania tekstu (Ustawienia -> Ustawienia lokalne i tekst -> Wybierz ustawienia lokalne). Aplikacja dostępna jest w Android Market, oczywiście za darmo. Wystarczy wyszukać hasła Wyszukiwanie Głosowe, albo po prostu Google Inc.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz